Holdbeskrivelser

SDK3521

I Svømmestadion Danmark tilbyder vi et stort udvalg af aktivitetshold dagligt, og vi er rigtig glade for den store opbakning der er til vores hold om formiddagen. Vi har også hold om eftermiddagen og aftenen med super dygtige instruktører som virkelig kan sætte gang i kroppen, selv om man måske kan føle sig lidt træt efter en lang arbejdsdag. Vi har f.eks. Aqua Combat og Aqua XL. Her har vi noget for dem der kan lide træning med høj forbrænding og knald på. Aqua XL henvender sig til de overvægtige der vil i gang med at dyrke motion og finde glæden ved det. Der er god plads på holdene om eftermiddagen og aftenen, så kom frisk. Læs mere om holdene nedenfor.

Som et godt supplement til vores aktivitetshold kan man benytte sig af vores AquaPunkt-redskaber og bruge lidt tid på selvtræning. På redskaberne er der anvisninger til hvordan man udfører øvelserne og hvad de gør godt for. Det er gratis at benytte sig af Aquapunkt, og du kan træne når du vil. Flere af vores livreddere er AquaCoaches og kan være behjælpelig hvis behovet opstår.

Læs mere om AquaPunkt her.

Aqua

Motion i vand er en af de mist skånsomme måder at påbegynde et sundt træningsliv, men faktisk giver det lige så meget motion som træning uden vand. Holdet fokusere på at deltagerne får pulsen højt op og virkeligt får gang i systemet, for at på den måde at opbygge en bedre udholdenhed og kondition.

 

Aqua Combat

Combat er et udtryk som bruges i forbindelse med blandt andet kampsport. Man tager altså mange af de øvelser og teknikker som bruges inden for kampsport, som fx spark og slag og udfører disse i vand. Instruktøren vil undervise små serier i vandet som både forbedrer konditionen og gør kroppen stærkere. Et spændende hold som henvender sig til alle med lidt vildskab i kroppen.

Aqua Fit-Mat

AquaFitMat er en ny træningsform, som henter sin inspiration fra både yoga og fitness. Der er tale om en kraftig måtte, som holder sig flydende på vandet. På denne måtte kan der laves fitnessøvelser, som man kender dem, men der er nu lagt et ekstra niveau ovenpå. Du skal nemlig holde balancen på vand samtidig med, at du laver øvelserne. På denne måde aktiveres endnu flere muskler.

Aqua Fitness

Pulstræning der fokuserer på at udvikle både kroppens styrke og balance. Også her bruges diverse redskaber for at optimere udbyttet af lektionen.

Aqua Mave/ryg

Dette er en lektion med skånsom vandmotion med diverse mave- og rygøvelser i 34 graders varmt vand. Det henvender sig altså hovedsageligt til de med smerter/problemer i mave/rygregionen.

Babyvandvaks (babysvømning)

I Svømmestadion Danmark tilbyder vi nybagte familier babysvømning, hos os hedder det Babyvandvaks.

Når holdet står på er varmtvandsbassinet forbeholdt børn fra 0-3 år og deres forældre, da man prioriterer at de små kan føle sig trygge i rolige omgivelser, og dermed får en god oplevelse i det varme vand. At gå til Baby Vandvaks handler både om at vænne barnet til vand, men også samvær mellem forældre og barn. Et af nøgleordene når vi snakker Baby Vandvaks er tryghed.

Du kan starte når barnet er ca. 8 uger gammelt, eller når navlen er helet op. Barnet har nogle medfødte reflekser som gør, at det klare sig godt i vandet i starten. Blandt andet vil det ofte helt instinktivt lave en form for hundesvømning, og barnet er også i stand til at lukke af så de ikke får vand i lungerne. Herom kan man få mere information ved at tale med instruktøren af holdet.

Instruktøren er til stede for, at vejlede og igangsætte aktiviteter som gavner og udvikler barnets motorik og forhold til vandet.

Balance & Styrke

Ved hjælp af redskaber udvikles kroppens styrke og balance i 34 graders varmt vand. Lektionen sluttes i et roligt tempo til afslappende musik. Har man smerter i bevægelsesapparatet kan dette hold med fordel benyttes.

Cirkeltræning

Er en træningsform der giver mulighed for at få pulsen op, men hvor den enkelte kan sætte sit eget tempo. Til cirkeltræning bliver der sat mellem 5 og 10 stationer op og øvelsen ved den enkelte station er beskrevet på et skilt. Øvelserne er sammensat så der både er styrkeøvelser, hvor hele kroppen er tænkt ind, arme, ben, mave ryg og nogen gange balance. De enkelte stationer bliver præsenteret for deltagerne under opvarmning, så de har set øvelsen på de enkelte stationer og efter opvarmning fordeler deltagerne sig på stationerne.

 

Duracell Team

Vi får vores batteriniveau ladet op i denne time. Der laves øvelser med et smil på læben og sved på panden - her skal forbrændes kalorier. Øvelserne er til alle og laves i hver mands eget tempo. Formålet er at tage herfra med en god og tilfreds følelse.

Energy Team

En time fyldt med energi. Vi laver mange øvelser, hvor redskaber benyttes til forskellige musikgenrer. Husk ved at bruge energi, får man energi.

Fit & Fun

Motion i det varme bassin med dejlig, energisk musik. Kroppen bliver rørt, og pulsen kommer op ind i mellem.

Go'morgenmotion

 Et hold hvor alle kan være med til en sjov gang vandmotion. Her bruges forskellige redskaber og her er fokus på alsidig og sjov træning af hele kroppen.

Gravide

Dette hold henvender sig til gravide, og du kan deltage om end du er i 5. eller 8. måned. Først arbejdes der med balance, styrke og kondition i aktivitetsbassinet, og herefter afsluttes holdet i det varme vand. Har man specifikke problemer med bækkenet eller ryggen, anbefaler vi, at man benytter sig af Aqua Mama, som er et koncept udviklet af Gigtforeningen. Det er selvtræning, hvor man bruger redskaberne fra Aqua-vognen som altid står fremme. Gravide er selvfølgelig også mere end velkommen på de andre hold, som mange fint kan deltage i langt ind i graviditeten.

Hokus Pokus - Puls i fokus

Vi laver motion i 3 forskellige gear. Hver uge laver vi forskellige øvelser til hele kroppen. Det er vigtig vi får pulsen op mindst 10 minutter om dagen. I 1. gear laver vi stille og rolige øvelser, hvor pulsen i 2.gear kommer højere op. I 3. gear er pulsen helt oppe!

Krop, varmt vand & glæde

Dette hold henvender sig til dig, som har brug for skånsom gymnastik, hvor du får dig rørt til god musik og i godt selskab. Holdet er forbeholdt mennesker, der lever med en kronisk sygdom, og som vil nyde godt af den bevægelighed og lethedsfølelse vand tilbyder. Vand har nemlig en skånsom effekt, så når vi laver gymnastik i vand, får vi os rørt uden at belaste vores led og krop. På holdet er der særlig fokus på at skabe glæde gennem bevægelse og samvær. Vi har 20 min. vand træning efterfulgt af en lille pause, hvorefter vi tager 20 minutter mere. Det er en god ide at have vand med.

Holdet er en fortsættelse af et projekt, hvor Parkinsom-ramte fik tilbudt et alternativ til traditionel træning. Holdet var så stor en success, at det nu kører fast og er åbent for alle, der lever med en kronisk sygdom.

Motion med glæde

Et hold hvor alle kan være med. Man får rørt hele kroppen ved brug af forskellige redskaber, så pulsen kommer op. Men vi slutter af i et roligt tempo, hvor vi fokuserer på balancen.

Motionsholdet

Fokus i denne lektion er primært en masse motion, balance og udstrækning.

Puls & Power

I denne lektion er der fokus på tempo og kondition. Det er vandtræning med og uden redskaber som skaber høj puls blandt deltagerne, men også optræner muskler og udholdenhed.

Tempo Team

Holdet, for dig der vil have en god start på ugen. Alle kan være med til øvelserne—i hvert sit tempo. Vi tager det hele med et smil, imens vi arbejder med de forskellige redskaber. Pulsen kommer op engang imellem - vi får brændt nogle kalorier!

Vandmotion

 Et hold hvor alle kan være med til en sjov gang vandmotion. Her bruges forskellige redskaber og her er fokus på alsidig og sjov træning af hele kroppen.

Vandmotion uden redskaber

Dette er træning uden redskaber i vores varmtvandsbassin som er 34 grader varmt. Timen afsluttes med enten rolige yoga- eller pilatesøvelser, samt udstrækning og afslapning til dejligt musik.

Weekendmotion

Styrke, balance- og konditionsøvelser med diverse redskaber, hvor alle kan være med, fordi øvelserne kan udføres i eget tempo. Musikken til øvelserne har du medindlfydelse på, så har du et musikønske, så indarbejder instruktøren det om muligt i gæsternes super-play liste. En lille konkurrence i vandet eller anden utraditionel aktivitet kan forekomme. En lektion, hvor der gerne må grines og synges med på sangene, mens vi giver den alt hvad vi kan.